المعهد الفنى الصحى
منتدى المعهد الفنى الصحى
اهلا وسهلا بك زائرنا الكريم
منتدى المعهد الفنى الصحى يرحب بك أجمل ترحيب
ونتمنى لك وقتاً سعيداً مليئاً بالحب كما يحبه الله ويرضاه
فأهلاً بك في هذا المنتدى المبارك إن شاء الله
ونرجوا أن تفيد وتستفيد منا
وشكراً لتعطيرك المنتدى بباقتك الرائعة من مشاركات مستقبلية
لك منا أجمل المنى وأزكى التحيات والمحبة

المعهد الفنى الصحى
منتدى المعهد الفنى الصحى
اهلا وسهلا بك زائرنا الكريم
منتدى المعهد الفنى الصحى يرحب بك أجمل ترحيب
ونتمنى لك وقتاً سعيداً مليئاً بالحب كما يحبه الله ويرضاه
فأهلاً بك في هذا المنتدى المبارك إن شاء الله
ونرجوا أن تفيد وتستفيد منا
وشكراً لتعطيرك المنتدى بباقتك الرائعة من مشاركات مستقبلية
لك منا أجمل المنى وأزكى التحيات والمحبة

المعهد الفنى الصحى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المعهد الفنى الصحىدخول

descriptionنقاشقول رايك بصراحة

more_horiz
انا محتاجة اسمع اراء زملائى وزميلاتى فى المعهد باسيوط والمحافظات الاخرى فى امر
تحويل المعهد الصحى لكلية العلوم الصحية التطبيقية بحيث ان يكون لينا درلسة اربع سنين ومسمى وظيفى كويس ويكتب له فى البطاقة بكالوريوس علوم صحية
انا عن نفسى بعد مهتخرج من المعهد هضطر انى اقدم تجارة او حقوق تعليم مفتوح بس عشان يبقى المسمى فى البطاقة بكاوريوس وعشان اولادى فى المستقبل يبقى امهم بكالوريوس دا انا اعرف ان فى كليات ومدارس خاصة عشان يتقدم فيها لازم يكون الاب والام بكاوريوس دا غير انى كل محد يقول دخلتى ايه ويسمع معهد بيقلب وشه مع انى بحب المعهد جدا ومعجبة بالدراسة بتاعته جدا جدا
انا اكتر جاجة حارقة دمى انى سمعت من طلبة زمايلى ان العميد قلهم ان الوزارة عرضة علية تحويل المعهد لكلية اربع سنين وهوه اللى رفض
دة فعلا حقنا انا مش فاهمة العميد ليه يرفض انا محتاجة اسمع ارائكم بجد ياريت تفيدونى فى الامر هو انا لازم ادرس كلية مبحبهاش وملهاش علاقة بالمعهد لمدة اربع سنين كمان ولا احنا ممكن يكون لينا راى ويتسمع فى البلد دى geek geek geek

descriptionنقاشرد: قول رايك بصراحة

more_horiz

والله انا ما فاهم حاجة بخصوص حاجة كده مش مهم ،،،
بس ان شاء الله هتأكد من الحاجة دي قريب

اولا :
بخصوص تحويل المعهد الى كلية دا حاجة مشوعة ومطلب ينظر اليه
او حتى مش لازم كليه يبقى معهد عالي لو صعب يسموه كليه
وكله اسمه بكالوريوسات

ثانيا :

المعاهد بترفض لأن الامكانيات غير متاحة والاماكن غير جاهزة لاستقبال اربع دفعات مع بعض

ثالثا :

خلاص انا خلصت رأيي

descriptionنقاشرد: قول رايك بصراحة

more_horiz
بالنسبة للمبانى او الامكانيات احنا كدة كدة بناخد محاضراتنا فى كلية الطب دا غير ان جامعة اسيوط فيها مدرجات ومبانى ممكن متتفتحشى بالايام يعنى مش مشكلة مكان خالص
ولو هى مشكلة فلوس احنا ممكن ندفع رسوم او مصاريف اكتر شوية زى كلية تجارة انجليش مثلا او المعهد العالى للخدمة الاجتماعية فى اسوان وسوهاج وبرده ليه امر تكليف انا بجد حزينة على الطلبة الى راضيين بالوضع ده
privacy_tip صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
power_settings_newقم بتسجيل الدخول للرد