afro ما يحدث حاليا هو زمان العجائب من فنى خدمات الى مساعد اخصائى والكل نايم فى العسل لية ؟
فكرة السيد وزير الصحة بتغير نظام الاسعاف من خريج المعهد الفن الصحى الى مساعد اخصائى دة نظام لابد من الدراسة لية جيدا حيث ما يحدث فى التطوير الاسعاف انما هو تاخير مش تطوير واكيد انتما بتشوف بعنيكم الى بيحدث من مساعد الاخصائى
اولا انا عاوز اعارف اية يعنى مساعد اخصائى او المسمى الوظيفى لية ؟
الى انا اعارفة ان مساعد اخصائى دة دكتور مساعد بس الى بين انة المساعد الاخصائى الى بشتغل على الاسعاف هو اقل من انة يكون مساعد لاى انسان حتى نفسة والدليل واضح لو فى حادث كبير ما كان من الاستاذ المساعد الا انه يهرب ويسب سيارة الاسعاف والمصابين فى مكان الحادث وعجبى على زمان فية عدم االاتقان فى العمل وبعد اية هى فكرة الوزير عن الفنى الخدمات ؟اكيد زى ما اقال قبل ذلك دول راسب اعدادية هل هو اتتعمل معهم ولا شاف التقيم الى تم على مزاج بعض من الرموز فى الوزارة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ثانيا سيادتكم فين مزوالة مهنة مساعد الاخصائى لكى يمارس المهنة ؟ ولا دة مهنة ممكن نجيب اى حد يشتغل وخلاص ؟ولا دة مهنة مش مهمة لانسان مثل اى مهنة تانية مثل السائق وغيرهم
ثالثا فين التحسين فى مرتب الفنين ولا كفاية التحسين فى رواتب من تتدعون انة مساعد اخصائ
حرام حرام ويارب الرسالة توصل لكم كم انا اشوها [size=24][/size
]