المعهد الفنى الصحىدخول

منتدى المعهد الفنى الصحى |اشعة|معمل تحاليل|احصاء|صيانة|اسعاف|

منتدى المعهد الفنى الصحى يرحب بجميع الأعضاء فى غرفة الدردشة

طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

descriptionجديدطريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )
من السهل جدا يكون للبنت اصحاب اولاد "زمايل من الشغل او الدراسه او النادى او العيله" .... لكن من
الصعب جدا انها تلاقي عريس جاد منهم يرفع الرايه البيضه و يعلن الاستسلام
التام و هو رايح عند اهلها شايل معاه علبه الشيكولاته وسالف بدله صاحبه و
...واخد في ايده اليمين والده و في ايدة الشمال ال سي في بتاعه
الموضوع صعب ....لكن مش مستحيل .... فتحول الصاحب الي عريس ممكن لكن المهم
" الخطه " :
1 - التعـــــود
:
تعتمد هذه الخطه علي ان البنت تلزق للولد....تطلعله من الحنفيه....تخليه يسمع صوتها قبل النوم و بعده ...تليفونات و حركات و استماع مستمر لمشاكله....و بعد ما يتحول لمدمن....تعمل Cut...تخليه يدور عليها في كل مكان...و بعد ما يفقد الامل تظهر فجأه بجمله "اصلي بصراحه مش عارفه نهايه الاحنا فيه دا ايه" يقع المعلم " انا مستعد اتقدملك"...هى تستغل الفرصه و تقول "خلاص انا هكلم ماما".

2 - التقل سر الصنعه :
اذا كان الولد من النوع اللي يعرف بنات كتير فالتقل هو الخطه الانسب تعتمد في الاساس علي المراوغه و الطناش....يعنى ييجي يتعرف عليها تسيبه وتمشي...يحاول يكلمها تديله الطرشه...و اول ما تحس انه هيزهق منها...تبتسمله و بعدها تكمل الطناش لحد ما ييجي رسم عليها بأعلانه عن احساسه بيها و رغبته في الارتباط بس الظروف وحشه معاه...الوقت هنا سانح للقبض عليه بجمله "بابا ممكن يقدر الظروف دى اصل انا و هو اصحاب اوىانا هحدد لك معاد معاه".

3 - ماما سألتنى عليك :
لما متلاقثش في الصاحب عدل ابعتيه لماما...المهم انك تقوليله ان "انا و ماما اصحاب" و توصليلو معلومه انك دايما بتحكيلها كل حاجه و تيجى في مرة تقوليله و هو بيكلمك في التليفون "استنى ماما عايزة تسلم عليك"...و تسليملها السماعه بسرعه و لان ماما هتدعيله في المكالمه بان "ربنا يوفقك يابني"...بعدها بكام يوم و كانك بتهزري "تصور ماما امبارح سألتنى امتى هاتيجى البيت" و تكرريها مرة تانيه بجد لحد ما تحددو معاد للتدبيسه قصدى للعزومه الاولى.

4 - الصديقة الوفية :
الصاحبه
ليها عند صاحبتها ايه غير عريس ده افضل خدمه ممكن تقدمها لها و تقف جنبها
فيها يعنى اول ما تنشني علي العريس و تتعرفي عليه ابعتيله صاحبتك علي انها
ترشحك ليه كعروسه هايله و بنت لقطه لو خسرك مش هيلاقي زيك تانى طبعا و
انتى ماتعرفيش حاجه لحد مايفاجئك بالموضوع ده و يبقي الصاحب هو الشاهد علي
العلاقه و الدافع لدخول العريس البيت.

5 - جانـى عريس
:
لو كان العريس من النوع البارد شويه حاولي تسخنيه و تحصلى في الاول علي اعتراف منه بحبه ليكى بعد الحصول...كل يومين قوليلو "تصور ماما كانت جيبالي عريس امبارح بس انا رفضت" و هكذا... لحد ماتيجى مرة تقوليلو "انا هكلمك بصراحه يا عمرو...انا كل الحجج قولتها للعرسان و ماما بتضغط عليا عشان اوافق وانت مش بتتحرك قولى حتى انك جاى و انا هتصرف معاهم" و اول ما يقول احدفيه لماما علي طول و هي هتتصرف
اى خدمه يا بنات مش حرماااااكو من حاجه اهو .

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
بجد كل الطرق دى قديمه واستخدمت قبل كده على يدى بس الشاب الجدع بيعرف يخلع


اذا اردت شيئا بشده اطلق صراحه فان عاد اليك فهو ملك لك الى الابد
وان لم يعود اليك فهو لم يكن لك من البدايه

farao القرصان farao

رايت العين تبكى فسالتها لما البكاء؟
اعلى صديق؟ قالت ياليت. فقلت اعلى حبيب؟
قالت ياليت ياليت.فقلت اجيبى ياعين اوشك
الدمع على الانتهاء.فقالت ابكى على زمان
قل فيه الوفاء بين الاصدقاء وحتى الاحباء
واصبح الكذب والنفاق اساسا للبقاء......
farao القرصان farao
اذا كان العمر يعد بعدد لحظات السعاده فاكتبوا على قبرى مات قبل ان يولد
farao القرصان farao

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
[u]يا سلام عليك يا عم القرصان يا مسيطر
امال انت هتبقي مس قصدي ممرض من شئ شويه






























































descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
طبعا كلكم معاه الله يسامحك يا ميلاد
الراجل اللي ميجيش زاحف عشانا ميستهلش اي حاجه
مننا ولاااااااااا حتي النظره
هههههههههههههه


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 11110c

اعشق شخصا ! لا استطيع ان اكتب عنه لمااااذا ؟؟؟

ببساطه لان حروف الكون لاتكفيه

فليتني اجد سوا كلمه احبك حتي اهديه

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
garhelhabib كتب:
طبعا كلكم معاه الله يسامحك يا ميلاد
الراجل اللي ميجيش زاحف عشانا ميستهلش اي حاجه
مننا ولاااااااااا حتي النظره
هههههههههههههه

على إيه !!!!!!!!!!!!!
يعنى نيجى زاحفين
يعنى من قلتهم ولا إيه
أحنا س بنطيب خاطرهم

ههههههههههههههههههههه
طبعا ده فى نطاق الهزار وبس
محدش يفهمنا غلط
أحنا بس بنهدى النفوس


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) Awadal0mahdy
طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 550941_512366808784433_1890825690_n

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
ههههههههههههههههههههه
تطيب خاطرنا
ماشي مقبوله منكم


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 11110c

اعشق شخصا ! لا استطيع ان اكتب عنه لمااااذا ؟؟؟

ببساطه لان حروف الكون لاتكفيه

فليتني اجد سوا كلمه احبك حتي اهديه

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
يا جماعة الكلام ده لتقليل العنوسة

ومصلحة للبنات

انا مقصدش حد

ههههههههههههه


[code][quote][u][b]

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
مصلحه للبنات
يا سلاااااااااام
خايف علي مصلحتنا قوي
لا خليك في مصلحتك انت
ههههههههههههههه


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 11110c

اعشق شخصا ! لا استطيع ان اكتب عنه لمااااذا ؟؟؟

ببساطه لان حروف الكون لاتكفيه

فليتني اجد سوا كلمه احبك حتي اهديه

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
خلاص يا عم ميلاد
طلعونا فى الآخر غلطانين
علشان نحرم نعمل خير فيهم تانى


ههههههههههههه


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) Awadal0mahdy
طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 550941_512366808784433_1890825690_n

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
لا لا لا

يا عوض

ده جرح بردوه مننا وعلينا

ومهما كانت فهى بنت خدها على قد عقلها

هههههههههههههههههههههههه

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
لا لا لا

يا عوض

ده جرح بردوه مننا وعلينا

كده أحرجتنى ياميمو
طبعا جرح مننا وعلينا
بس برضوا مينسوش أن الرجالة لها فضل عليهم
بعد ربنا سبحانه وتعالى
ههههههههههههههههههه
ومهما كانت فهى بنت خدها على قد عقلها


أنت بتضرب وتلاقى لا إيه


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) Awadal0mahdy
طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 550941_512366808784433_1890825690_n

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
والله خدها علي قد عقلها ليه
حد قالك اني عقلي صغير
الله يسامحك
شكرا مقبوله منكم يا اعضاء فني صحي


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 11110c

اعشق شخصا ! لا استطيع ان اكتب عنه لمااااذا ؟؟؟

ببساطه لان حروف الكون لاتكفيه

فليتني اجد سوا كلمه احبك حتي اهديه

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
ماااااااااااااااااااااشي
ليكم يوم برضه اعرفوا
انكم من غيرنا متعرفوش تعيشوا
ولا تعرفوا تتصرفوا
هههههههههههههه


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 11110c

اعشق شخصا ! لا استطيع ان اكتب عنه لمااااذا ؟؟؟

ببساطه لان حروف الكون لاتكفيه

فليتني اجد سوا كلمه احبك حتي اهديه

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
garhelhabib كتب:

انكم من غيرنا متعرفوش تعيشوا
ولا تعرفوا تتصرفوا
هههههههههههههه

بصراحة فى دى عندك حق
والحق يقال


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) Awadal0mahdy
طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 550941_512366808784433_1890825690_n

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
ايه يا عوض انت هجر ناعم ولا ايه


ههههههههههههههههههههههههههه

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
المثل بيقول
متشدش عالاخر
علشان الحبل مايتقطعش


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) Awadal0mahdy
طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) 550941_512366808784433_1890825690_n

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
للاسف كل الخطط دى بقت قديمة
ومباقاش حد يعملها
لانه مبقاش فية واحد يستاهل
ان البنت تعمل خطة عشانة
هههههههههههههههههه

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
جاااااااااااااااااامد يا ميمو
بس في اجدد
ممكن لو حظها السئ في واحد داير (ومدورها)
هيفضل يقرب ويتهرب
هتضطر للاسف (ويا سلام لو كانت متقندله بتحبه...وهو طبعا
عارف ابن اللئيمه وبيستعبط....؟؟)
تقربله اكتر ...واكتر وهو مخطط لكده طبعا...
وتكدب علي ماما واختها ومتحكيش كل خيبتها...
والعزايم تكتر ويبقي نفسها هو يقبل وهو عارف ويتقل...
وتبقي زي ضله في كل حاجه يعملها
وتعمل بداله حاجات كتييييير...
وكل متسمع اسمه تدافع عنه (....بالبيع والدراع...كانه جوزها..)
وهو يفضل كده معلقها لا طايله سما ولا ارض....
ويعدي الوقت وتتعب وتدوب وهويدوبها اكتر
لحد متتضعف و تبدا تلمحله اوي لحد ما كل الناس
تقوله دي بتحبك وهو ......طبعا عبده العبيط
بيقوله انا بطلت عبط
واما تسلم وتقولهاله هيا ................
يقولها انا اسف انا مكنتش اقصد........... ومكنتش اعرف
.............وفى الاخر يقرروا يبقوا اصحاب بعد ما يكون استفاد منها الاستفاده الكامله
والى هنا تنتهي هذه الحلقه من برنامج ضحك ولعب
on line
والي اللقاء فى حلقه جديده
يقدمه لكم
كل اللي اتكلموا

(معلش مش هقول اسامي ...........ايدي وجعتني من الكتابه....)
zain-el-din

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
بس لو حتفكر تنفذ الخطة اللى بتقل عليها لازم تاخد بالك
وانت بتقولها انا اسف انا مكنتش اقصد........... ومكنتش اعرف
ميكنش معهاها حاجه حادة
والا محدش يضمنلك النهايه حتبقى عاملة ازاى
ممكن فى مستشفى القصر العينى او ربما فى المشرحه.

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
تصدقى ممكن بردوره

نصيحة غالية منك لاخونا زين الدين

واللى يقرب من النار تلسعه


طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط ) Alfaris_net_1298848768

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
يا جماعه دي مش قصتي انا قريب اجيبلكوا الحلقه التانيه.........

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
اما تجيبها ابقى عرفنى
ههههههههههههههههههههههههههه


اذا اردت شيئا بشده اطلق صراحه فان عاد اليك فهو ملك لك الى الابد
وان لم يعود اليك فهو لم يكن لك من البدايه

farao القرصان farao

رايت العين تبكى فسالتها لما البكاء؟
اعلى صديق؟ قالت ياليت. فقلت اعلى حبيب؟
قالت ياليت ياليت.فقلت اجيبى ياعين اوشك
الدمع على الانتهاء.فقالت ابكى على زمان
قل فيه الوفاء بين الاصدقاء وحتى الاحباء
واصبح الكذب والنفاق اساسا للبقاء......
farao القرصان farao
اذا كان العمر يعد بعدد لحظات السعاده فاكتبوا على قبرى مات قبل ان يولد
farao القرصان farao

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
الحلقة الثانية



جئتكم مسرا بكلمات
اكتبها بدموع وعبرات
انشدها وابكيها لفترات

حينما احب وصدق عيناه
حينما يوما حلم بما رآه
حينما صدق ما يوما سمعته اذناه
حينما شق لأجلها الجبال
وحطم لها المحال
واخذ يموت تعبا
ويفني عمره ويقول ذلك من اجل حياة


وحينما عاد لها
وكم كانت حينها احلامه الكبيره
وكأن العمر اقصر من امانيه العظيمة
لا تتعجب من قولي يا صديق..
فحبه لها جنة كالوهم ليس لها طريق
كان حبا يحمل في ثناياه كل ما تحمله معاني الايمان العميق


فقال لها هل يوما سنهدم ما بنيناه.؟
وقال : العمر ابحار وعمري انت مرساه
تعيشين العمر في قلبي ولو ينساك انساه
فحبي لك قدر ومهما ضاع القاه


وقالت له : سامحني لأسفي ...سأهدم ما بنيناه



كيف بعد كل عنائي تتركيني هكذا مع الموات
وحينها ابحرت بالدمع عيناه
العمر ابحار واخترتك انت مرساه
فكيف تنكسين عهدا كنا يوما حملناه



قالت نصيب يجمعنا ...يفرقنا ....وليس لنا اختيار
حينها شعر انه عمر نهايته انتحار
وان الحب بحر واسع من الاسرار


ومضي ساخطا علي الحياة وعلي النصيب
ما يحزنه انه يدرى انه ليس النصيب...؟
انما حيلة لتحطيم قلب قريب

ومضي وحيدا حزينا كغريب
ينتظر اوبة وتلاق
وعلم ان الحب يحمل في اللقا دمع الفراق

وكسيل من الدمع فاضت به عيناه
قال :
العمر ابحار وقدري انت مرساه
العمر ابحار واخترتك انت مرساه
فكيف تنهين حلما كضوء الصبح عيناه
حلما حلمته حنايا القلب ترعاه


قالت بجفاء حطم ما بقي من قلب صلبناه
لا تضع وقتك في شئ نهيناه

عاشت هي ومات حيا القلب وجئنا حملناه


( ما امليه عليكم من حلقات انما قصص متواترة اقو بتأليفها من واقع رأيته..)
ما قلته ليس شعرا فأنا لا اعترف بالواقعية شعرا
انما هو لاشعر....لا نثر....لا زجل
انما خواطر
ارجو من الجميع الرد
زين الدين
zain el-din

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
ايه الحزن دى كلوا
بس بصراحه جميل جميل

descriptionجديدرد: طريقه تحويل الصديق ل عريس ... ! ( للبنات فقط )

more_horiz
دى حاجة صغيرة يا ماهر
القصة دى واللي قبلها
قصتين من اللي شفتهم
انا عايز الكل يرد ويشارك
قريبا الحلقة التالتة واكيد قصة جديدة
SOON
ZAIN EL-DIN
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى