المعهد الفنى الصحى
منتدى المعهد الفنى الصحى
اهلا وسهلا بك زائرنا الكريم
منتدى المعهد الفنى الصحى يرحب بك أجمل ترحيب
ونتمنى لك وقتاً سعيداً مليئاً بالحب كما يحبه الله ويرضاه
فأهلاً بك في هذا المنتدى المبارك إن شاء الله
ونرجوا أن تفيد وتستفيد منا
وشكراً لتعطيرك المنتدى بباقتك الرائعة من مشاركات مستقبلية
لك منا أجمل المنى وأزكى التحيات والمحبة

منتدى المعهد الفنى الصحى |اشعة|معمل تحاليل|احصاء|صيانة|اسعاف|

الرئيسيةالرئيسية  اليوميةاليومية  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  قائمة الاعضاءقائمة الاعضاء  المجموعاتالمجموعات  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
منتدى المعهد الفنى الصحى يرحب بجميع الأعضاء فى غرفة الدردشة
المواضيع الأكثر نشاطاً
لعبــــة ممتعــــة
لعبــــة ممتعــــة
جاوب و حط سؤال - الغاز اسلامية
لو عندك مشكله فى التكليف اتفضل معانا
كرسي الاعتراف
سجل حضورك بذكر الله
ما هى نكتة اليوم ؟؟؟!!!
حكمة اليوم ,,,,,,,,,,,,,,,
حط مبلغ والي بعدك يا تري هيشتري بيه ايه؟؟؟
الاشعة السينية
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
تصويت
هل اعجبك التصميم الجديد
# ممتاز .
62%
 62% [ 57 ]
# مقبول .
15%
 15% [ 14 ]
# سيء .
23%
 23% [ 21 ]
مجموع عدد الأصوات : 92
المواضيع الأكثر شعبية
لو عندك مشكله فى التكليف اتفضل معانا
كل ما تريد ان تعرفه عن المعهد الصحى
المعهد الفنى الصحى بأسيوط
نتيجة تكليف المعهد الفنى الصحى ظهرت اخيرا
معهد الفنى الصحى بالاسكندريه
ااااخر اخبار التكليف
جاوب و حط سؤال - الغاز اسلامية
ما هى نكتة اليوم ؟؟؟!!!
إختصارات أسماء التحاليل الأنجليزية مهم جدا
رسائل تعبر عن الحب ورمانسيه
المواضيع الأخيرة
» لعبــــة ممتعــــة
2016-06-12, 11:39 am من طرف Uoroo

» فجر يوم جديد
2015-10-16, 11:26 pm من طرف dosa

» رجاء مساعده
2015-06-09, 1:25 pm من طرف miladmaher

» مطلوب فنى اشعة حديث التحرج
2015-05-30, 3:55 pm من طرف تغريد حمدى

» المعهد اصبح اربع سنوات
2015-05-25, 10:02 am من طرف ESSAM 2125

» اقتراح ارجو القراءه
2015-05-18, 9:48 am من طرف shahdshosho

» فني خدمات العاملين بالمستشفيات
2015-05-16, 1:16 pm من طرف Masoudali

» الاجهزه الطبيه
2015-05-10, 5:09 pm من طرف عبده العش

» مطلوب فنيين أجهزة طبية للعمل
2015-02-19, 11:45 am من طرف kady.87@hotmail.com

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الرئيسية
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 بحـث
سحابة الكلمات الدلالية
الامتحانات بالمعهد جدول نتيجة الفرقة المعهد معهد الفني تمريض الصحى الثانيه النتيجة 2011 التمريض للمعهد تسجيل التكليف الصحي شعبه 2012 الفنى امتحانات شعبة الفرقه تكليف نتيجه
أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
أفضل 10 أعضاء في هذا الشهر
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
اسلام منصور محمد مصطفى

عوض المهدى

mahmoud_hossein

garhelhabib

معتز قطب الرجال

ميلاد

سندريلا

القرصان

baby girl

dosa

شاطر | 

مقال عاجبنى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ميلاد

مُساهمةموضوع: مقال عاجبنى   2012-07-27, 8:53 pm

اسعاد يونس
يا ساتر على عادل إمام ومحمود عبدالعزيز وغادة عبدالرازق والناس دى.. مُصرّين يطلعوا يضايقونا ويقطعوا علينا متعة مشاهدتنا للإعلانات.. كل ساعة كده يخش واحد منهم يمثلنا بتاع دقيقتين تلاتة ويشتت تركيزنا مع زانوسى وقطونيل والواد اللى بياكل صاحبه وأبوه..

■ إشادة واجبة بالداعيين الإسلاميين الشابين معتز مسعود ومصطفى حسنى اللذين يظهران فى إعلان ترويجى لمركز البروفيسور مجدى يعقوب لأمراض القلب.. متحدثين عن إنجازات هذا المركز ودوره فى إنقاذ حياة أطفال مثل صُهيبة فاروق الجميلة.. أتعجب من هؤلاء الذين هاجموا المركز وأرادوا هدمه وتطفيش الراجل العالم الجليل اللى اتجنن فى نافوخه وقرر يترك التقدير العلمى والإنسانى والمجتمعى الذى يتمتع به فى بلاد الكفرة ويركن لقب السير على جنب وينزل كل كام يوم لحد أسوان يساعد بلده ويعالج أطفال هذا البلد ببلاش ومن جيبه الخاص ومساعدات أهل الخير.. ماعندهمش دم دول؟؟.. قلبهم مارفرفش لرؤية صهيبة وهى تقول «أنا نفسى أعيش»؟؟.. نفسها تعيش يا جبلات مش تموت على إيدين أمثالكو.. لأ والأكادة بيهاجموا الشابين النابهين المسلمين بحق عشان بيروجوا لطبيب قبطي!!!.. يا سآلة أهاليكو يا أخى.. يا ضحالة أفكاركو وقصر ديل معلوماتكو.. خنيقين بجد.

■ خبر نشرته جريدة «ديلى ميل» البريطانية عن أول قناة تليفزيونية للمنتقبات اسمها قناة ماريا.. وبتستعرض فكرة القناة وأهدافها وليه تليفزيون مش إذاعة وشوية كلام فى الموضوع مافرقش معايا بالمرة.. كل واحد حر يعمل اللى هو عايزُه مدام مابيرخمش على حد جنبه.. اللى بيفرق معايا دايما هو تعليقات القراء.. وفى هذه الحالة كانت التعليقات من القراء الأجانب حيث قرأت الموضوع من على موقع الجريدة باللغة الإنجليزية والتى يطالعها ثلاثة ملايين نسمة يوميا من جميع أنحاء العالم.. صعبانة عليهم ثورتنا قوى.. بينعوها كأنهم حضروا جنازتها وطالعين عليها زيارة لترب الغفير.. الدوام لله وحده..

■ يا جدعان احنا مفضوحين فى الخارج فضيحة ونيس ع الطريق الزراعى.. برضه فى صحيفة «تليجراف» خبر عن البعثة الرياضية المصرية التى تمثل مصر.. شاخدلى بالك.. يديكو طولة العمر مصر بتاعة زمان الحلوة الكبيرة دى.. البعثة مكونة من 117 لاعباً وتمثلنا فى أوليمبياد إنجلترا 2012.. المسؤولون الجهابذة فى مصر باعتين العيال بهدوم مضروبة.. عليها علامة نايك العالمية لكن مزيفة.. وبرضه ضاربين أديداس فى السكة.. مين فقس بقى؟؟.. شركة نايك العالمية.. تدور فى سلقط فى ملقط عن المسؤولين المصريين عشان تطالب بتحقيق فى الموضوع.. مفيش.. يمكن صايمين ف رمضان ومقيلين م الحر.. وطبعا نايك مقومة الدنيا وناوية على شر دفاعا عن حقوق ملكيتها الفكرية والعلامة المميزة اللى بتصرف عليها ملايير العملات الصعبة.. دى الصين ملكة ضرب الماركات فى العالم ما استجرتش تعملها.. ماله حلاوة بس مش فاهمة..

■ رحم الله اللواء عمر سليمان.. لقد انتقدت هذا الرجل بشدة فى حياته.. ووجهت إليه كلاما لاذعا سخيفا معبرة عن رأيى فى قراراته السياسية الأخيرة والتى كانت تمس الوطن.. لكننا فى بيوتنا التى تربينا بها تعلمنا أن المتوفى لا تجوز عليه إلا الرحمة وأن الألسنة تخرس ويموت الكلام مع موت الشخص.. لذلك توقفت كثيرا عند هوجة الشماتة فى موته وكم الألفاظ الوضيعة السوقية التى قيلت عنه وهو يرقد فى كفنه.. والتى خرجت فى شكل خطب وفتاوى وحنجورى م الغليظ قوى من السادة منافيخ الكلام اللى ربنا بلانا بيهم.. كأن الذين أطلقوها مااتربوش ف بيوت أصلا.. الراجل يعملكو إيه أكتر من كده؟؟.. مات.. يعمل إيه تانى؟؟.. إيه وجه الرجولة فى سب جثة؟؟.. عمرى ما شفت ناس متغاظين من واحد.. يقوم لما يموت يقفوا على جثته ويقولوله «أحسن»..

■ نوك نوك نوك.. ميييييييييييييييين.. إحم سيادتك ممكن أخُش؟؟.. إنت مييييييييييين؟؟.. أنا لا مؤاخذة بعيد عن سعادتك الشعب.. إممممممم.. ومالك مكسى أسمال بالية والقحط ناضح على سحنتك كده؟؟.. حانعمل إيه بقى سعادتك؟؟.. سنتين إلا ربع وأنا متلطم فى الشوارع.. لا عارفلى قعدة ولا عادلة.. بصرف من لحمى الحى والرزق قاطع والعيشة سواد.. مش فاهم حاجة خالص.. كل ما أصدق حد وابتدى ارتاح على جنب أصبح ألاقيه فشنك أو حد يكرهنى ف أمه.. مش عارف أروح فين ولا أكلم مين.. زى اللى كان مركون على حيطة بيت كبير وعارف إنه مستور بيه واتدور فجأة لقى قبض الريح.. أفففففففف.. لخّص.. أؤمر.. إشجينى.. إطربنى.. العفو يا بيه الأمر لله وحده لا قبله ولا بعده.. أنا مابأمرش وصوتى مبحوح مش قادر اشجى.. وبنشز جامد ف مش حايطلع منى طرب خالص.. أمال عايز إيه؟؟.. إنجز.. ما تخنقنيش.. لا ولا حاجة يا فندم.. أنا بس يعنى.. والله مكسوف أقول.. الواحد محرج ييجى بتاع طن إحراج كده.. لو فيها رزالة وتناحة وتباتة يعنى.. هو إيه النظام سعادتك؟؟.. آآآآآآآآآآه.. أنا غلطان اللى قلتلك تخُش.. نظام إيه ياخويا؟؟.. بقولك إيه.. عايز تتنيل تهتف وتحزق.. خد الباب ف إيدك وانزل تحت.. عندك التحرير.. لا لا التحرير حبايبنا وكفاءة.. روح المنصة.. إحزق هناك لحد ما ينفجرلك عرق وبلالين صدرك تطرقع..

■ أنا مش عايز أكتر من إجابة سعادتك.. إحنا معاكو ولاَّ مع نفسنا؟؟.. الكلام كتر قوى.. وبدل ما نسخن ع الفاضى.. جاوبونا.. إحنا لينا فى الليلة ولاَّ برطمان المربة اتلهط خلاص؟؟.. معزومين ع السُفرة دى ولاَّ نستنى الفتافيت برّه؟؟.. ما يجراش لما تجامل الحبايب والقرايب والجيران.. بس لما تجامل جامل من جيبك مش من جيبى.. واللى عايزه البيت يحرم ع الجامع.. والرملة من أرضى تسوى رقاب.. أنا خارج.. بس أمانة عليك يا شيخ.. إوعى تستوطى حيطى.. وتطمن إنك موكلنى المهلبية.. أنا اللى اتقال فيا.. قتلة الظلمة وهادمو الأمم.. ما أتى عليهم قادم بشرّ إلا أكلوه كما تأكل النار أجف الحطب.. اتق غضبهم ولا تشعل نارا لا يطفئها إلا خالقهم وانتصر بهم فهم خير أجناد الأرض.. سلامو عليكو..

نقلاً عن المصري اليوم

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
baby girl

مُساهمةموضوع: رد: مقال عاجبنى   2012-07-29, 9:14 pm

وعجبنى انا كمان

بيروجوا لطبيب قبطي!!!.. ههههههههههههههههههه

والله انا اول مرة اعرف انه قبطى

وبعدين كلمه قبطى كانت تقال لكل ما هو مصرى

وحتى لو هو نصرانى ايه المشكله هو مصرى فى الاول والاخر

وبعدين لو جينا ندور على الحق النصارى او المسيحيين والمسلمين

لا ينفع دول يعيشو من غير دول ولا دول من غير دول

يعنى بمعنى اصح كلنا بنكمل بعض

ولو جينا ندور حوالينا هنلاقى ان مفيش حد مش ليه اصحاب من الطرف التانى

انا عن نفسى فى جميع مراحل دراستى كان ليا اصحاب وزمايل نصارى وكنت متداخله معاهم جدا

وكنا سعات بنتناقش فى امور دينيه كتير رغم ان سننا كان لا يسمح او ان معلوماتنا وحججنا كانت ضعيفه

بس الموضوع ابسط من كده بكتير وحاليا ليا صديق هو كاتب الموضوع

وانا بسمى الناس اللى بتعمل فرق بس كلمه مسلم ومسيحى ( بالمعقد نفسيا)

وبقولهم طالما انت عندك التفريق ده خليك فى حالك وتتكلمش فى الفاضى

اما بالنسبه لمعتز ومصطفى مع حفظ الالقاب

انا واحده من الناس مش بسمعهم

اما قناة المنتقبات والله هى فكرة حلوة بس انا مش حباها ماشى حضراتكم منتقبات وداعيين الى الله ماشى

ممكن فى المساجد او الدروس المعروفه للبنات والسيدات اما قناه ............. الموضوع كبيير ويمكن معلوماتى

غير كافيه ................ بس ربنا يقدم اللى فيه الخير

وتسلم ايدك ميلاد على الموضوع الحلو ده

وبعتذر على الاطاله
ميلاد

مُساهمةموضوع: رد: مقال عاجبنى   2012-07-29, 11:59 pm

شكرا للمرور والتعليق باجمل الكلام

بس فى نقطة احنا كمسيحين نفصل كلمة مسيحى بدلا عن ناصرنى

لان يشتق اسم ديتنا من المسيح بشخصه مش مكان اقامته اللى هى الناصرة وهى المسيحية

وعلى فكرة المقال كمضمون بيتكلم عن الاحداث الجارية الان

وهو منقول عن جريدة المصرى اليوم بقلم اسعاد يونس