المعهد الفنى الصحىدخول

منتدى المعهد الفنى الصحى |اشعة|معمل تحاليل|احصاء|صيانة|اسعاف|

منتدى المعهد الفنى الصحى يرحب بجميع الأعضاء فى غرفة الدردشة

لو عندك مشكله فى التكليف اتفضل معانا

descriptionحصرىرد: لو عندك مشكله فى التكليف اتفضل معانا

more_horiz
بالنسبة لتكليف الجهات الخارجية :-
على الراغبين فى التكليف لدى الجهات الخارجية التقدم بطلب لادارة الرعاية العلاجية والعاجلة بوزارة الصحة وذلك خلال اسبوع من النهاردة وبعدين هما هناك هيعطولوا جواب اسمه جواب انتداب للجهة الخارجية خيروح بالجواب دا للادارة الصحية المكلف عليها ويستلم العمل فى الادارة وفى نفس اليوم هيقدملهم هذا الجواب وهيعمل اخلاء من الادارة الصحية فى نفس اليوم اللى استلم فيه . بس احب الفت نظركم لحاجة انه الانتداب دا مش معناه ان انت خلاص اتنقلت الجهة الخارجية لا انت هتقبض مرتبك من الادارة الصحية المكلف اليها اما الحوافذ والبدلات ان وجدت هتقبضها من الجهة الخارجية ومدة الانتداب سنة او سنتين بعدها يتم كالآتى :-.
ا- اما ان يتم تعيينك كليا بالجهة الخارجية
2- أو يتمك ارجاعك إلى الادارة الصحية التى كنت مكلف اليها
3- او يتم مد فترة الانتداب سنة اخرى

اخوانى وأخواتى اتمنى ان أكون قد أفدتكم
والله المستعان
دى كانت اضافة الاستاذ نور هنا فى المنتدى[/b]

more_horiz
اة عارفه حنان ومحمود

more_horiz
صباح الخير على فكرة اختى راحت للوزارة ودعولها

more_horiz
وكان املى فيكم كبير ان انتم ترحو معاها بس مش مشكلة

more_horiz
يااستاذ احمد انت حضرتك جالك فين ؟ وياريت ترد عليا

more_horiz
انا فى الجهات الاساسيه جاتلى مدينتى التى اسكن بها والخارجيه جاتلى مستشفى جامعة اسيوط

more_horiz
يا ولاء والله انا مضايق من اللى حصلك بس الحل الوحيد فى الوقت الحالى التقدم لباب التظلمات والله انا لو كنت اقدر اساعدك لكنت ساعتدك من زمان بس دلوقتى اتظلمى وبعد كده خلينا نشوف ايه اللى هيحصل

more_horiz
يا ولاء ان شاء الله ربنا هيسهلك وترجعى بنى سويف ومش عايزك تزعلى مننا لآن محدش يقدر يتأخر عن مساعدتك ان كان فى استطاعته بس باب التظلمات مخصص للحالات اللى زى كده وهو ده الحل الوحيد فى الوقت الحالى وربنا يوفقك

more_horiz
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أنا آسفة إنى بتطفل عليكم فى المنتدى لإنى كلية تمريض لكن بصراحة مش لاقية أى منتدى بيتكلم عن التكليف غير فى المنتدى ومتابعاه من زمان جدا لكن سجلت قريب
المهم عشان ما أطيل عليكم ,,, صديقتى من المصورة وتكليفها جالها فى إدارة الزرقاء دمياط و عاوزيننقدم لها تظلم حالة صحية لإنه مش هينفع لها سماح مجموع ولا بدل بس مش عارفين فيه إجراءات بتتعمل قبل ما موقع التظلمات يفتح زى كشف طبى فى القومسيون مثلا أو ممكن نسأل فين عشان نعرف و هل ممكن الحالة الصحية للأم تفيد مع العلم إنه لها أخت أكبر منها لكن هتتجوز قريب وأخوها بيشتغل أمين شرطة يعنى هتكون هى المسئولة عن الأم والأب و الجدة

سؤال تانى ,,, إحنا بنروح المديرية نسأل ونستلم جواب التكليف وإلا الجواب بيوصل لنا ع البيت

آسفة مرة أخرى ع التطفل و الإطالة

more_horiz
على فكرة انا جيت من القاهرة وقلولى باب التظلمات هيفتح انهاردة الساعة 5 بس انا لسة مشفتوش ياريت تشفوة وتردو عليا

more_horiz
يا ولاء الموقع مش بيفتح نهائي اكيد بيتحمل على الموقع الآن

more_horiz
لأ لسه حتى الآن مش مكتوب حاجه عن بدأ فتح باب التظلمات

more_horiz
بنرحب بيكى يا أخت قمر الشاشه وبنتمنى المزيد من مشاركاتك لأنك كلية تمريض يعنى وجودك معانا مهم اما بالنسبه لآسئلتك تظلم الحاله الصحيه اكيد بيحتاج لكشف فى القومسيون الطبى وبتظهر نتيجة الكشف على موقع اليكترونى ده على قدر علمى وياريت اللى عنده خلفيه فى الموضوع ده يتفضل يشارك وانا هسأل فى الموضوع ده ان شاء الله
اما بخصوص جواب التكليف فى بعض ناس بتقول ان احنا هنروح ناخده من مديرية الصحه الخاصه بالمحافظه والله اعلى أعلم

more_horiz
يبقى على بكرة ان شاء الله هيفتحو بس ابقى قلنا يا احمد

more_horiz
موقع التظلمات هيفتح يوم 5 فى الشهر الجاى انا كنت فى الوزراه النهارده

more_horiz
انا اتصلت بالوزارة واحدة ردت وقالت ان باب التظلم هيفتح من النهاردة لحد 5/5 عاوزين نعرف بقى هيفتح يوم5 ولا هيقفل؟؟؟؟؟؟[justify]

more_horiz
يامحمد جمعه انت شكلك فهمت غلط الاني كنت هناك النهارده وقالوا ان الموقع ايفتح النهارده وايقفل 5 في اول الشهر الجاي

more_horiz
احمد الخطيب كتب:
بنرحب بيكى يا أخت قمر الشاشه وبنتمنى المزيد من مشاركاتك لأنك كلية تمريض يعنى وجودك معانا مهم اما بالنسبه لآسئلتك تظلم الحاله الصحيه اكيد بيحتاج لكشف فى القومسيون الطبى وبتظهر نتيجة الكشف على موقع اليكترونى ده على قدر علمى وياريت اللى عنده خلفيه فى الموضوع ده يتفضل يشارك وانا هسأل فى الموضوع ده ان شاء الله
اما بخصوص جواب التكليف فى بعض ناس بتقول ان احنا هنروح ناخده من مديرية الصحه الخاصه بالمحافظه والله اعلى أعلم

ربنا يكرمك ويجازيك خير إن شاء الله
إن شاء الله أشارك معاكم
هروح بكرة المديرية وأسأل إن شاء الله و هقولكم ع اللى بيحصل لو لقينا رد منهم

more_horiz
توته التكليف جالك فين ياريت تردى عليا

more_horiz
يا جماعه ياريت كل بتابع أخبار وصول جواب التعيين بمديريةالصحه الخاصه بمحافظته عن طريق الاتصال بيهم كل يوم لأن الجواب مش هيجى عن طريق البريد لازم نتصل وأول ما نعرف انه وصل هنروح نجيبه وان شاء الله هنقول بعد كده ايه اللى هيحصل فى وقت لاحق

more_horiz
من الحاجات المهمه المطلوبه فيش وتشبيه يكتب باسم مديرية الشئون الصحيه بـــ(المحافظه التابعه للاداره الصحيه اللى جتلك فى التكليف) وفى حاجه مهمه ارجوكم يا جماعه اللى يعمل أي خطوه يتفضل يضيفها هنا علشان كلنا نستفيد

more_horiz
والحاجه التانيه اللى عرفتها انى فيه حاجه اسمها بيان نجاح بيتعمل فى المعهد وبتاخده فى نفس اليوم وده بتروح المعهد ومعاك حواله بريديه بـــ( جنيه وربع1.25 ) باسم ديوان عام وزارة الصحه والسكان من أي مكتب بريد وصوره شخصيه وصورة البطاقه وتاخد بيان النجاح والله اعلى وأعلم(ياريت أى حد يعمل أي خطوه يتفضل يضيفها أنا عن نفسى لسه معملتش حاجه بس الحاجات دى عرفتها من ناس اتعينت فى السنين الماضيه)

more_horiz
حتى الآن لم يفتح باب التقدم للتظلمات

more_horiz
انا اتخنقت بجد علشان قالولى ان موقع التظلم هيفتح ولسة مفتحش وشكلهم كانوا بيقالولى كلام وخلاص

more_horiz
يا ولاء دى حاجه اتعودنا عليها انهم بيقلولنا كلام مش بيحصل واحنا عانينا كتير من السؤال عن موعد بيان النتيجه وكان كل يوم بيظهر ميعاد غير التانى فانا عايزك تصبرى لأن القضيه تحتاج الى صبر